در این مقاله ما سراغ یک وسیله سرگرمی بسیار جذاب سرگرم کننده و محبوب رفته ایم که امروزه بیشتر کودکان و جوانان و نوجوان و یا حتی بزرگسالان هم به عنوان یک وسیله فان و سرگرم کننده بسیار آن را دوست دارند و به نوعی جزیی از زندگی آنها شده است. موضوع اصلی این آموزش اینکه چگونه و چطور اسلایم معمولی را به واتر اسلایم تبدیل کنیم است.

اون وسیله سرگرم کننده، ،چیزی جز اسلایم و واتر نیست.اگر به این مقوله علاقه مند هستید پیشنهاد میکنم این مقاله را از دست ندهید چون به سیر تا پیاز آن پرداخته ایم و البته بخش جذابی هم به شما معرفی خواهیم کرد که برای همه دوستداران واتر اسلایم هیجان انگیز خواهد بود و آن چیزی نیست جز روش تبدیل اسلایم معمولی به واتر اسلایم!پس تا انتها مطلب با ما همراه باشید.

اسلایم اولین بار از کجا آمد؟

درباره تاریخچه اسلایم دو باور وجود داره: اول اینکه اسلایم اولین بار در فوریه سال 1976(حدود 44 سال پیش!) در شرکت متل توسط صمغ گوار ساخته و وارد بازار شد. البته بسته بندی ها آن زمان، مثل الان نبود و در سطل های زباله پلاستیکی بسته بندی و فروخته می شدند.اما کار اسلایم ها در اینجا تمام نشد و ساخت آنها طی سال ها به مرور پیشرفته و پیشرفته تر شد و اسلایم هایی که حاوی حشرات پلاستیکی، مردمک چشم و… بودند، وارد بازار شدند و دیگر از آن اسلایم های سبز و چسبناک اولیه خبری نبود.

اما به گفته گروهی دیگر اسلایم اولین بار در سال 1998(حدود 22 سال پیش!) توسط پسر کنجکاوی به نام راستیلیوف از ترکیب کردن چسب و آب خامه و بوراکس ساخته شده.او از این ترکیب خوشش آمد و هر سری موادی را اضافه و کم می‌کرد (البته ترکیب اولیه را حفظ می‌کرد)و اسلایم های جدید برای خودش می ساخت. بعد مدتی (سال 2010) او توانست این اختراع را به نام خودش ثبت کند.

 

تبدیل واتر اسلایم معمولی آبی به واتر اسلایم
واتر اسلایم آبی اقیانوسی ساخته شده از اسلایم معمولی

 

ساختار شیمیایی اسلایم معمولی و واتر اسلایم چیست؟

اسلایم و واتر اسلایم از نظر علمی، یک مایع غیرنیوتنی هستند؛ یعنی نه جامد و نه مایع. بیشتر آنها پلیمری هستند.پلیمر ها و فعال کننده های بور بین مولکول های اسلایم پیوندهای شیمیایی انعطاف پذیر ایجاد می‌کنند و علت شکل پذیر بودن و انعطاف پذیر بودن اسلایم ها نیز همین است. بخش اصلی تشکیل دهنده اسلایم آب است و چسب و محلول بوراکس از دیگر ترکیبات مهم اسلایم هستند.

انواعی از اسلایم در بازار موجود است که به دودسته کلی می توان آنها را تقسیم کرد:

  • اسلایم خامه ای (creamy slime)
  • واتر اسلایم (water slime).
  • می توان گفت دیگر اسلایم ها زیر مجموعه این دو نوع اصلی هستند

امروزه انواع زیادی از اسلایم مانند هایلایت، پفکی،کهکشانی و…  در بازار ایران و جهان وجود دارد که تنوع آنها بسیار بسیار زیاد است و معرفی تمام آنها امکان پذیر نیست.

بنابراین ما خیلی سریع سراغ محبوب ترین و معروف ترین و همچنین جذاب ترین آنها یعنی واتر اسلایم می رویم.

قبل از اینکه بریم سراغ اینکه چگونه اسلایم را به واتر اسلایم تبدیل کنیم یکم بهتراست بیشتر واتر اسلایم آشنا بشویم

واتر اسلایم چیست؟

واتر اسلایم که با نام واتر اسلایم ژله ای هم شناخته می شود نوعی اسلایم است که حالت آبی (شل و ول) دارد.هنگامی که با آن بازی میکنید احساس می کنید که درون آنها پر از آب است و هر لحظه ممکن است بترکد! اما در واقع اینگونه نیست و خوشبختانه هیچ اتفاقی نمی‌افتد. هنگام ورز دادن آن ها صدایی شبیه به بادکنک پر از آب می شنوید که بسیار لذتبخش و همچنین وسوسه برانگیز است.

 

واتر اسلایم بازی در سایز یک کیلویی
بازی با واتر اسلایم 500 گرمی بنفش

 

در این مقاله ما راهکار های ساده ای هم برای شما داریم روشی  بدون دردسر یعنی تبدیل اسلایم معمولی به واتر اسلایم. با ما همراه باشید!

چگونه اسلایم را به واتر اسلایم تبدیل کنیم؟

  • تبدیل اسلایم معمولی به واتر اسلایم با آب

مواد مورد نیاز:مقداری اسلایم، آب، ظرف

ابتدا دست ها را با آب مرطوب کرده و اسلایم را ورز میدهیم تا آب وارد بافت آن شود.سپس آن را درون ظرف خودش قرار داده و درون آن آب بریزید(فقط تا سطحی که روی آب را بگیرد.در ظرف را گذاشته و دو دقیقه صبر میکنیم.بر روی سطح صافی کمی آب ریخته و اسلایم را روی آن قرار میدهیم و کمی ورز میدهیم.واتر اسلایم شما آماده است!فقط آن را درون ظرف بزرگتری نگهداری کنید.

  • تبدیل اسلایم معمولی به واتر اسلایم با گلیسیرین:

مواد مورد نیاز:اسلایم، آب، اکتیوتر(محلول آب و بوراکس)،گلیسیرین

ابتدا به اسلایم خود مقداری گلیسرین بیافزایید و آن را مرز بدهید

سپس آب به مقدار زیاد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید در مرحله بعد اکتیوتر(آب و بوراکس) را افزوده این کار را(افزودن آب و اکتیوتر)در چند مرحله انجام دهید و ورز بدهید.

واتر اسلایم شما آماده است!

  • تبدیل اسلایم معمولی(شفاف) به واتر اسلایم با آب و بوراکس:

مواد مورد نیاز:آب، اسلایم(حتما شفاف)، بوراکس

ابتدا آب را به اسلایم شفاف بیافزایید و ورز دهید تا به خورد اسلایم برود سپی مقدار بسیار بسیار کمی (در مقیاس قطره با توجه به میزان اسلایم) بوراکس اضافه نمایید تا واتر اسلایم تان شل نشود.در این مرحله اسلایم تان باید چسبناک باشد توجه داشته باشید که هر چقدر آب کمتر بریزید کشسانی واتر اسلایم نهایی بیشتر است.دوباره مقداری آب اضافه کنید و ورز بدهید.(اگر چسبناک بود)محلول آب و بوراکس را بیافزایید.توجه داشته باشید که می توانید آب بیشتری اضافه کنید تا واتر اسلایم تان حالت واتری بیشتری داشته باشد.واتر اسلایم شما آماده است!

چه کنیم که واتر اسلایم به دست نچسبد؟

اگر با این مشکل مواجه شدید میتوانید قطره های مخصوص واتر اسلایم که برای اینکار ساخته شده اند را تهیه و به واتر اسلایم اضافه کنید.اگر می خواهید قطره ارزان و خوب بخرید روی اینجا کلیک کنید.

خب امیدوارم تا اینجا اینکه چگونه اسلایم معمولی را به واتر اسلایم تبدیل کنیم را یاد گرفته باشید

واتر اسلایم بنفش جذاب لاکچری تویز
واتر اسلایم نرم و رنگی بین آبی و بنفش

 

نگهداری واتر اسلایم

اسلایم باید همواره در جای خنک نگهداری شود و قبل از هر بار بازی دست ها شسته شده باشند تا اسلایمتان عمر بیشتری داشته باشد.حواستان باشد که بر روی سطوحی مثل فرش و موکت از اسلایم استفاده نکنید زیرا به مرور کیفیت آن از بین رفته و دیگر به دردتان نمی‌خورد.پیشنهاد ما این است که از یک سطح شیشه یا یک ظرف بزرگ(کاسه) شیشه ای، هنگام استفاده از اسلایم استفاده کنید.

  • در صورت نگهداری مناسب می توانید از واتر اسلایم به مدت 3 الی 4 ماه استفاده کنید.

خبر خوب این بخش : این سایت بهترین فروشگاه واتر اسلایم های ارزان را می شناسد. جهت خرید اینجا کلیک کنید.

برای راحتی شما هر کدام را جدا آورده ایم اگر هر کدم از سایز های دیگر واتر اسلایم های زیر را دوست دارید روی اسم ان ها کلیک کنید تا به صفحه خریدشان بروید

واتر اسلایم یک کیلویی         واتر اسلایم ۳۰۰ گرمی    

   واتر اسلایم ۸۰ گرمی   واتر اسلایم نیم کیلویی

در آخر امیدواریم با این روش های آسان و البته در دسترس بتوانید واتر اسلایم های دلخواهتان را بسازید و علاوه بر اینکه از هنر دست خود لذت می برید در وقت و هزینه ها صرفه جویی کنید و با ریسک کمتری با واتر اسلایم دلخواهتان دست بیابید.

8 دیدگاه در “چگونه اسلایم را به واتر اسلایم تبدیل کنیم؟

  1. Narges🙂 گفت:

    من انجام ندادم (اولی رو) ولی هر وقت خواستم میکنم🙂😉

  2. گل های خندان گفت:

    من قطره ی اسلایم ندارم ولی اسلایم دارم در کل هم اسلایم رو و هم واتر اسلایم رو دوست دارم

  3. باب اسفنجی گفت:

    واتر اسلایم عالیهههه

  4. باران گفت:

    عالی❤❤❤💯

  5. ناشناس گفت:

    اسلایم پفکی

      1. ناشناس گفت:

        من هنوز انجام ندادم بزار بینم چ میشه😂😍

    1. ناشناس گفت:

      خوب وعالی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *